Vijf vragen aan: Danny de Graaf

Vijf vragen aan: Danny de Graaf
  • Sponsoring
  • 25 jul 2014 @ 08:27
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Vijf vragen, vijf antwoorden. Hoe beknopter hoe beter. Dat is het uitgangspunt van deze (vrijwel) dagelijkse reeks korte interviews van marketeers en andere betrokkenen uit de sponsorwereld. Vandaag Danny de Graaf.

Waar krijg je de meeste energie van in je vak?
'Van de omgang met gepassioneerde en bevlogen mensen. Of het nou gaat om sport, kunst & cultuur of goede doelen, iedereen is er op zijn of haar manier mee bezig om de wereld er iets leuker, beter of waardevoller op te maken. Dat geeft mij niet alleen energie maar maakt voor mij dit vak ook heel betekenisvol.'

Is er iets dat je graag al aan het begin van je carrière had geweten?
'In het algemeen geldt dat door vakbladen, congressen en sociale media er nu veel meer kennis gedeeld wordt dan toen ik aan het begin van mijn carrière stond. Toen ik begon was het veel meer pionierswerk. Als ik toen over dezelfde kennis had kunnen beschikken was het wellicht iets makkelijker voor me geweest.'

Wat is bij het publiek het grootste misverstand over sponsoring, en hoe los je dat op?
'Dat sponsoring alleen maar draait om zoveel, en zo groot mogelijk een merknaam in beeld te brengen. We moeten vaker en beter de boodschap uitdragen dat wat veel mensen belangrijk vinden vaak mogelijk, of toegankelijker gemaakt wordt door sponsoring. Dat moet al op verenigingsniveau beginnen omdat daar de meeste mensen (door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk) direct in contact komen met sponsoring.'

Wat is de voor sponsoring meest interessante ontwikkeling?
'De steeds kritischer wordende consument vraagt van bedrijven dat ze (meer) relevantie en waarde toevoegen voor de consument. De vraag wat een merk voor jou doet wordt steeds belangrijker. Dat biedt volop kansen voor sponsoring omdat het wat mij betreft het meest relevante instrument in de communicatiemix is.'

Welke gedroomde combinatie tussen sponsor en organisatie/evenement zou je graag tot stand willen brengen?
'Supermarktketen Marqt en Foodfestivals (bijv: Rollende Keukens & World Food Festival Rotterdam). Foodfestivals worden al goed bezocht maar winnen nog steeds aan populariteit en hebben nog veel potentie om te groeien. Voor Marqt is het een interessant publiek. De doelgroep houdt van kwalitatief goed en duurzaam eten en de evenementen vinden (o.a.) plaats in de steden waar Marqt actief is.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken