7 voetbalclubs in Serie A zonder shirtsponsor

7 voetbalclubs in Serie A zonder shirtsponsor
  • Sponsoring
  • 28 aug 2014 @ 08:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

In de Serie A, de hoogste Italiaanse voetbalcompetitie, spelen dit seizoen zeven voetbalclubs zonder shirtsponsor. AS Roma, Cesena, Fiorentina, Genoa, Hellas Verona en Palermo spelen zonder naam op de borst. Hetzelfde geldt voor Lazio Roma, dat al acht seizoenen geen shirtsponsor heeft.

Dat schrijft de Italiaanse site Calciomercato.com. Nog deze zomer werd besloten dat de clubs in de Serie A vier sponsoren op het shirt mochten dragen.

Het gaat niet alleen slecht met de shirtsponsoring. Ook ontvangt de Serie A slechts 15,75 miljoen euro per jaar van hoofdsponsor TIM. Barclays betaalt ruim 60 miljoen euro om de Engelse premier league te mogen sponsoren.

Ook zullen de stadions nog leger zijn dan het afgelopen seizoen. De verwachting is dat er dit jaar 50.000 minder seizoenkaarten zijn verkocht, dan een jaar eerder. Stadions zitten maar net meer dan de helft vol (56 procent) terwijl stadions in bijvoorbeeld Duitsland en Engeland vrijwel elke wedstrijd uitverkocht zijn (respectievelijk 96 en 95 procent). Zo verkocht AC Milan nog maar 16.000 seizoenkaarten, terwijl er 80.000 bezoekers in het stadion passen. Nog slechter is het gesteld met Napoli, daar hebben voorlopig nog maar 5000 fans een seizoenkaart gekocht.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken