Juventus verlengt contract met Fiat tot 2021
- Sponsoring
- 4 aug 2014 @ 10:22
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 4 aug 2014 @ 10:22
- Redactie Sponsoring
De Italiaanse voetbalkampioen Juventus heeft een nieuw 6-jarig contract gesloten met Fiat. Vanaf seizoen 2015-2016 zal de autofabrikant nog zes seizoenen shirtsponsor zijn.
Volgens Juventus heeft de nieuwe overeenkomst een waarde van 17 miljoen euro per seizoen, plus bonussen afhankelijk van resultaten in de Italiaanse en internationale competitites.
Net als sinds 2012 het geval is, zal Fiat de clubs enige shirtsponsor zijn tijdens wedstrijden. Ook zal het auto's leveren aan de club. Op het shirt zal Jeep te zien zijn, onderdeel van het Amerikaanse concern Chrysler, dat weer in handen is van Fiat.
Het partnerschap van Juventus en Fiat heeft lange geschiedenis. Al in de jaren twintig werd toenmalig Fiat-eigenaar Edoardo Agnelli voorzitter van de club, die net als Fiat uit Turijn afkomstig is. Nadien leidden nog drie generaties Agnelli de club. Andrea Agnelli, bestuurslid van Fiat en achterkleinzoon van Edoardo, is de huidige voorzitter. De familie Agnelli is bovendien eigenaar van de club.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing