Juventus verlengt contract met Fiat tot 2021

Juventus verlengt contract met Fiat tot 2021
  • Sponsoring
  • 4 aug 2014 @ 10:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

De Italiaanse voetbalkampioen Juventus heeft een nieuw 6-jarig contract gesloten met Fiat. Vanaf seizoen 2015-2016 zal de autofabrikant nog zes seizoenen shirtsponsor zijn.

Volgens Juventus heeft de nieuwe overeenkomst een waarde van 17 miljoen euro per seizoen, plus bonussen afhankelijk van resultaten in de Italiaanse en internationale competitites.

Net als sinds 2012 het geval is, zal Fiat de clubs enige shirtsponsor zijn tijdens wedstrijden. Ook zal het auto's leveren aan de club. Op het shirt zal Jeep te zien zijn, onderdeel van het Amerikaanse concern Chrysler, dat weer in handen is van Fiat.

Het partnerschap van Juventus en Fiat heeft lange geschiedenis. Al in de jaren twintig werd toenmalig Fiat-eigenaar Edoardo Agnelli voorzitter van de club, die net als Fiat uit Turijn afkomstig is. Nadien leidden nog drie generaties Agnelli de club. Andrea Agnelli, bestuurslid van Fiat en achterkleinzoon van Edoardo, is de huidige voorzitter. De familie Agnelli is bovendien eigenaar van de club.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken