Lotto opnieuw hoofdsponsor Strandrace competitie

Lotto opnieuw hoofdsponsor Strandrace competitie
  • Sponsoring
  • 21 aug 2014 @ 09:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Voor het tweede jaar heeft Lotto zich verbonden als hoofdsponsor aan de KNWU Strandrace competitie. Iedere sportieve fietser, van prof tot renners die niet bij de KNWU zijn aangesloten, kunnen meedoen aan de wedstrijden.

Op 9 november vindt de eerste wedstrijd in deze competitie plaats. In de Lotto Strandrace competitie worden in totaal zeven wedstrijden verreden. Het Nederlands Kampioenschap Strandracen vindt dit seizoen plaats in Egmond.

De KNWU heeft vorig jaar samen met de Lotto voor het eerst de Strandrace competitie georganiseerd. Vorig jaar stonden iedere keer honderden gemotiveerde wielrenners aan de start, waaronder grote namen als Sebastiaan Langeveld en Marianne Vos.

Nieuw dit jaar in de competitie zijn de wedstrijden op Texel (22 november 2014) en in Vlissingen (25 januari 2015). Naast de wedstrijden in de competitie worden er nog meerdere strandraces langs de Nederlandse kustlijn georganiseerd onder auspiciën van de KNWU.

Professionalisering competitie
'De charme van het strandracen is dat iedereen vanaf 16 jaar oud op eigen niveau kan deelnemen', aldus manager sport van de KNWU, Henk van Beusekom. 'In dit tweede seizoen hebben we grote stappen gezet in de verdere professionalisering van de Lotto Strandrace competitie. Er wordt goed samengewerkt tussen de verschillende organisatoren, waardoor het opnieuw een succesvolle competitie wordt.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken