Manchester United loopt voorop in lokale sponsordeals

Manchester United loopt voorop in lokale sponsordeals
  • Sponsoring
  • 20 aug 2014 @ 17:43
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Lokale sponsordeals met bedrijven buiten het Verenigd Koninkrijk leveren Manchester United steeds meer gelden op. Met 38 verschillende overeenkomsten haalt de Engelse club nu al 32 miljoen euro binnen.

Manchester United tekende ruim zes jaar geleden haar eerste lokale sponsordeal toen Diageo's Smirnoff de 'responsible drinking partner' in de Pacific werd. TM is de officiële telecommunicatiepartner in Maleisië, STC in Saoedi-Arabië. Casillero Del Diablo is de officiële wijn van de club, Nissin Food Groups levert noedels namens de club.

De club is daarmee de concurrentie ver voor. Zo heeft het 350 procent meer inkomsten uit deze bronnen dan FC Barcelona, de club die na United het meest internationaal actief is. CNN schrijft dat de 20 grootste Europese clubs in het afgelopen seizoen 54 miljoen euro via deze deals ophalen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken