Sponsoren investeren ruim 100 miljoen in Borussia Dortmund
- Sponsoring
- 25 aug 2014 @ 14:04
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringPartnershipVoetbal
- 25 aug 2014 @ 14:04
- Redactie Sponsoring
Drie sponsoren nemen 17,6 miljoen aandelen van Borussia Dortmund over. Hoofdsponsor Evonik, kledingsponsor Puma en Signal Iduna, de naamgever van het stadion, investeren daarmee ruim 100 miljoen euro in de Bundesligaclub.
Evonik investeerde in juni dit jaar al 26,7 miljoen euro in de club in ruil voor 9,06 procent van de aandelen. Daarbij verlengde het ook de shirtsponsoring tot en met juni 2025.
De voetbalclub wil 40 miljoen euro van deze inkomsten gebruiken om schulden af te lossen. Het restant zal worden gebruikt als reserve. Mogelijk worden deze gelden ingezet voor toekomstige investeringen.
Hans-Joachim Watzke, ceo Borussia Dortmund: 'We zijn verheugd dat Evonik, Puma en Signal Iduna, drie van onze belangrijkste sponsoren, aandeelhouder worden. Deze partnership bieden niet alleen financieel voordeel voor BVB, we kijken ook uit naar intensieve samenwrking met onze innovatieve sponsoren in Duitsland en daarbuiten.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing