Vijf vragen aan: Ruben Houkes (2Basics)

Vijf vragen aan: Ruben Houkes (2Basics)
  • Sponsoring
  • 8 aug 2014 @ 08:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipMaatschappij

Vijf vragen, vijf antwoorden. Hoe beknopter hoe beter. Dat is het uitgangspunt van deze (vrijwel) dagelijkse reeks korte interviews van marketeers en andere betrokkenen uit de sponsorwereld. Vandaag Ruben Houkes, mede-oprichter en mede-eigenaar (samen met Ziggy Tabacznik) van sportmarketingbureau 2Basics.

Waar krijg je de meeste energie van in je vak?
'Er zijn een aantal zaken die heel erg mooi zijn. De ontwikkeling van het domein waar wij als bureau inzitten (breedtesport & marketing) en de rol die wij daar in spelen, geeft mij heel veel energie. Ik vind het prachtig om te zien hoe de breedtesport en maatschappelijk relevantie via sponsoring cq marketing elkaar gevonden hebben.'

Is er iets dat je graag al aan het begin van je carrière had geweten?
'De kracht en de omvang van de breedtesport. En dat je via de breedtesport alle marketingvragen kan beantwoorden.'

Wat is bij het publiek het grootste misverstand over sponsoring, en hoe los je dat op?
'Niet zozeer over sponsoring. Maar meer over de breedtesport. Wat stoffig, traag en vooral niet sexy lijkt, is eigenlijk super sexy...'

Wat is de voor sponsoring meest interessante ontwikkeling?
'De opkomst van breedtesportmarketing en de maatschappelijke relevantie. Als sponsoring ingezet wordt vanuit maatschappelijke relevantie en de wens om daadwerkelijk impact te scoren, moet je de breedte wel opzoeken.'

Welke gedroomde combinatie tussen sponsor en organisatie/evenement zou je graag tot stand willen brengen?
'Iets waar wij nu heel druk mee bezig zijn is om samen met partijen de breedtesport te helpen professionaliseren (via NL Penningmeester). Niet in 1 kolom, maar horizontaal. En via de penningmeesters van 27.000 verenigingen als gemene deler. Het lijkt mij fantastisch als meerdere partijen uit het financiële domein hier gezamenlijk achter gaan staan. En de sport in Nederland verder helpen.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken