Marcel Beerthuizen over Show Me The Money

Marcel Beerthuizen over Show Me The Money
  • Sponsoring
  • 26 sep 2014 @ 09:28
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappij

Marcel Beerthuizen adviseert met zijn bureau bigplans het bedrijfsleven op het gebied van partnership marketing. Hij schreef al eerder de Sportsponsorgids, nu is van zijn hand een tweede boek verschenen: Show Me The Money. Het boek heeft als doel inspiratie te bieden aan al die mensen die op zoek zijn naar sponsors en andere fondsen om hun dromen waar te maken. Een interview in twee delen.

Waarom een boek?
“Bij de start van bigplans heb ik de zogeheten free ride in het leven geroepen. Iedere laatste vrijdag van de maand maak ik mijn agenda vrij voor not-for-profits die vragen hebben over samenwerking met het bedrijfsleven. Inmiddels heb ik er drie jaar aan free rides opzitten. Het viel me op dat vrijwel iedere organisatie, of het nu een sportclub, een muziekconcours of een goed doel is en of ze nu heel groot of piepklein zijn, met dezelfde vragen worstelt: Wat verwacht het bedrijfsleven van iemand die geld zoekt? Wat moet je aanbieden? Wat kun je daarvoor vragen? Welke bedrijven kun je benaderen en hoe kom je daarmee in contact? Show Me The Money geeft antwoord op die vragen.”

Waarom schrijf jij dit boek?
“Ik werk meer dan 25 jaar in deze wereld en ik vind het een opdracht om mijn kennis en ervaring te delen. Bij de verschillende bureaus waarvoor ik heb gewerkt was er altijd aandacht om not-for-profits bij te staan, vaak gratis of voor een gereduceerd tarief. Door mijn directeurschap bij SOS Kinderdorpen (Beerthuizen was twee jaar algemeen directeur van de internationale kinderhulporganisatie, red.) heb ik nog meer inzichten gekregen in de wereld van fondsenwerving. Daarnaast heb ik negen vooraanstaande sponsor- en fondsenwervers geïnterviewd die ook de achtergronden van hun successen delen. Het zijn Frits Hirschstein (KiKa), Ernst Veen (De Nieuwe Kerk/Hermitage aan de Amstel), Ronald Kleverlaan (CrowdfundingHub), Reinier Spruit (Greenpeace), Hendrikje Crebolder (Rijksmuseum), Tiny Sanders (PSV), Olivier Smit (Unicef), Patrick Wouters van den Oudenweijer (House of Sports) en Prof. dr. Theo Schuyt (hoogleraar filantropie aan de Vrije Universiteit). Ik ben er trots op dat die mensen hun inzichten wilden delen.”

Voor wie is het boek geschreven?
“Voor al die mensen, van de professionele tot en met de beginnende sponsor- en fondsenwerver, die op zoek zijn naar inspiratie en tips in de zoektocht naar geld voor hun ‘goede doel’.”

Wat heeft de lezer geleerd na het lezen van dit boek?
“Ik hoop dat de lezer aan het denken is gezet, nieuwe inzichten heeft gekregen, dat het frisse ideeën heeft opgeleverd. Inspiratie waar hij of zij direct mee aan de slag kan.”
 

Het boek Show me the Money is hier te bestellen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken