Robeco SummerNights trekt meer bezoekers

Robeco SummerNights trekt meer bezoekers
  • Sponsoring
  • 2 sep 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & CultuurSponsoring

Robeco en het Koninklijk Concertgebouw kijken terug op een succesvolle editie van de Robeco SummerNights. 89 concerten zijn bezocht door meer dan 80.000 muziekliefhebbers (2013: 73.000), 38 concerten waren uitverkocht. Ook de nevenactiviteiten rondom concerten, zoals de Robeco SummerNights Live!, trokken veel bezoekers.

Publiekstrekkers als Arthur en Lucas Jussen, Ludovico Einaudi, de Lord of the Rings-concerten en de meet-and-greets na afloop van een groot aantal concerten, konden rekenen op veel bezoekers. Ook buiten de muren van Het Concertgebouw was er ruime interesse voor activiteiten rondom de Robeco SummerNights. De opname van de flashmob door het European Union Youth Orchestra in het Rijksmuseum is veelvuldig bekeken op YouTube en een Facebookcampagne leverde veel nieuwe  ‘vrienden’ op voor Het Concertgebouw én twee logés in de Kleine Zaal.

Roderick Munsters, CEO Robeco: 'Met veel genoegen kijk ik terug op deze succesvolle editie van de Robeco SummerNights. Het prachtige programma heeft ons ook dit jaar weer de mogelijkheid geboden  een groot en breed publiek op een toegankelijke manier te verwelkomen. Ik ben erg blij met de enthousiaste reacties van bezoekers.' 

Simon Reinink, algemeen directeur Het Concertgebouw: 'Het is een buitengewoon muzikale zomer geworden met de 26e editie van de Robeco SummerNights. Een zomer vol gevarieerde concerten, inspirerende ontmoetingen en bijzondere verrassingen. Het publiek was zeer enthousiast evenals de musici die hebben opgetreden. Het ziet er dan ook naar uit dat we met de huidige vernieuwde formule van de SummerNights het juiste pad hebben gekozen. We kijken met zeer grote tevredenheid terug.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken