BNP Paribas Fortis brengt WTA-toernooi terug naar Antwerpen

BNP Paribas Fortis brengt WTA-toernooi terug naar Antwerpen
  • Sponsoring
  • 13 okt 2014 @ 11:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Antwerpen krijgt opnieuw een WTA-toernooi. Van 7 tot en met 15 februari speelt de top van het mondiale vrouwentennis in het Antwerpse Sportpaleis op de BNP Paribas Fortis Diamond Games.

Jarenlang waren de Diamond Games een vaste waarde op het WTA-circuit tot in 2008 de laatste editie werd gespeeld. Toernooidirectrice Kim Clijsters maakte de terugkeer bekend. 'Na zeven jaar zal er opnieuw op het hoogste niveau getennist worden in Antwerpen. De nieuwe BNP Paribas Fortis Diamond Games moeten niet alleen een toptornooi worden, maar nog veel meer dan dat.'

Alain De Greef, Head of Sponsoring & Events van BNP Paribas Fortis: 'Als hoofdsponsor van het Belgische tennislandschap bieden de BNP Paribas Fortis Diamond Games ons een uitgelezen kans om internationaal tennis verder te promoten en sterk te associëren met onze bank. Tot vorig jaar hadden wij nog de WTA Brussels Open, maar dit tornooi werd spijtig genoeg om organisatorische redenen niet verdergezet. Met de vernieuwing van de historische Diamond Games kunnen wij de draad weer oppikken en zullen onze Belgische tennissters opnieuw op eigen bodem te zien zijn. Dankzij dit partnership kunnen wij ook onze slogan 'We Are Tennis' extra kracht bijzetten en tennis in België definitief op de kaart zetten.'

In de traditie van weleer blijft de inzet van het tornooi een gouden, met diamanten bekleed, racket: 4,5 kg goud en 2008 diamanten. Samen 1,5 miljoen dollar waard. Wie twee keer wint op drie jaar tijd neemt het racket mee.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken