Delftse Poort decor voor stunt War Child

Delftse Poort decor voor stunt  War Child
  • Sponsoring
  • 21 okt 2014 @ 09:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijSportSponsoring

Op zondag 26 oktober aanstaande is gebouw Delftse Poort in Rotterdam het decor van een bijzondere stunt: zo’n 75 personen gaan deze middag abseilen van de torens van Delftse Poort. CBRE Global Investors, samen met KanAM Grund Kapitallanlagegesellschaft, eigenaar van gebouw Delftse Poort, maakt de actie van War Child mogelijk.

De stunt is de aftrap van War Childs Kili-Challenge: het beklimmen van de Kilimanjaro begin volgend jaar. Om aan deze Kili-Challenge mee te kunnen doen, moeten de Challengers elk minimaal 2.400 euro aan sponsorgeld ophalen om daarmee 20 duizend oorlogskinderen te kunnen helpen.

Netwerkfunctie
De deelnemers kunnen zelf abseilen of hun plekje ‘verkopen’ aan de hoogste bieder ten bate van het sponsorgeld voor de Kili-Challenge van War Child. Joanne Roozenburg, asset manager bij CBRE Global Investors: ‘Het mogelijk maken van de Kili-Challenge vinden wij heel goed passen bij de netwerkfunctie die wij voor ogen hebben met gebouw Delftse Poort. Het gebouw komt voor het eerst sinds vijfentwintig jaar beschikbaar voor de verhuurmarkt en voor het publiek. Momenteel voeren wij een grootschalige renovatie uit om dit iconische gebouw te ontwikkelen tot een top-netwerklocatie voor bedrijven, instellingen, ondernemers en individuen die elkaar hier gaan ontmoeten, samenwerken, onderling versterken en verbinden. Vanuit die functie verbinden wij Delftse Poort ook graag aan War Child die met de Kili-Challenge heel concreet gaat bijdragen aan een betere toekomst voor kinderen in oorlogsgebieden.’

Betere toekomst
War Child-directeur Bernard Uyttendaele, die zelf ook de Kilimanjaro zal beklimmen, zegt over de stunt: ‘De Kili-Challenge vraagt het beste van de deelnemers op twee manieren. Aan de ene kant is de Kilimanjaro beklimmen een loodzware uitdaging, zowel fysiek als mentaal. Aan de andere kant is er de uitdaging voor iedereen om minimaal 2.400 euro in te zamelen voor War Child. Wij zijn erg blij dat maar liefst 100 avonturiers zich hebben opgegeven om mee te doen. Deze challenge levert een concrete bijdrage aan een betere toekomst voor kinderen in oorlogsgebieden.’

Windkracht
De Kili-Challenge vindt plaats op zondag 26 oktober tussen 13.00 uur en 16.30 uur vanaf gebouw Delftse Poort, Weena 505 in Rotterdam. Bij windkracht 4 of hoger kan er niet worden geabseild. De deelnemers zullen dan een trappenrace doen: 4 keer omhoog en omlaag over de 745 treden van het gebouw.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken