Hornbach zet zich in voor Villa Pardoes

Hornbach zet zich in voor Villa Pardoes
  • Sponsoring
  • 21 okt 2014 @ 08:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijPartnershipSponsoring

In Villa Pardoes is een bijzonder bouwproject opgeleverd, namelijk tien speelhutten voor zieke kinderen. Deze landelijke huttenbouwactie is opgezet door het Zeldzame Ziekten Fonds en Villa Pardoes, het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun ouders in Kaatsheuvel. Bouwmarkt Hornbach is als sponsorpartner van het ZZF aan de campagne verbonden en zorgt voor de communicatie en de bouw van de speelhutten onder begeleiding van een architect.

De hutten zijn ontworpen én in elkaar getimmerd door de winnaars van de tekenwedstrijd, in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar, waar Rafael van der Vaart afgelopen zomer de aftrap van verrichtte. Stichting Natuurpark De Efteling is initiatiefnemer van Villa Pardoes. Zo meldt het persbericht.

Van tekening naar realiteit
Na de oproep van ambassadeur Rafael van der Vaart deden honderden kinderen deze zomer hun best de ideale hut te ontwerpen voor zieke leeftijdsgenootjes. Hun creatieve uitspattingen liepen uiteen van een ruimteschipboomhut tot haaienhut. De tien winnaars mochten in de herfstvakantie met het gezin een weekend naar de Efteling. Daar hebben ze hun creatie omgetoverd tot echte speelhutten, ideaal voor hun zieke leeftijdsgenootjes. Ze zijn daarbij begeleid door medewerkers van bouwmarkt Hornbach. De Efteling verstrekte bovendien 1.000 dagkaarten voor gezinnen met zieke kinderen; acht van die gezinnen verblijven het hele weekend in Villa Pardoes.

Winnende hutten
De bestemming van alle tien speelhutten is Villa Pardoes; het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun ouders. ‘Geweldig dat het ZZF voor onze locatie heeft gekozen’, zegt Peter Persoon, directeur van Villa Pardoes, waar iedere week acht nieuwe gezinnen te gast zijn. ‘We zijn altijd bezig de omgeving voor onze gasten nog kleurrijker en leuker te maken. De winnende hutten hebben dus een mooie plek in onze tuin gekregen. De campagne en het eindresultaat bewijzen hoezeer verschillende goede doelen elkaar kunnen versterken, gesteund door het bedrijfsleven. Dit initiatief is echt een mooi voorbeeld van samen een actie opzetten met maar één doel voor ogen: zieke kinderen en hun gezinnen een onvergetelijke tijd bezorgen!’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken