Succesvolle zesde editie UEFA Champions League Trophy Tour

Succesvolle zesde editie UEFA Champions League Trophy Tour
  • Sponsoring
  • 30 okt 2014 @ 10:21
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalPartnership

UniCredit heeft voor het zesde achtereenvolgende jaar de UEFA Champions League Trophy Tour georganiseerd. De tour heeft dit jaar in vier weken een bezoek gebracht aan Slowakije, Oostenrijk, Kroatië en Servië. De tour in in samenwerking met United State of Fans/TBWA uit Amsterdam ontwikkeld.

Van Bratislava tot aan Belgrado werd ‘de cup met de grote oren’ vergezeld door de grootste voetbal legendes. UniCredit ambassadeurs Ruud Gullit, Michael Konsel, Goran Vlaović en Dejan Stanković gingen samen op pad met Official UEFA Champions League Trophy Tour Ambassadors Steve McManaman, Mark Van Bommel, Michel Salgado and Peter Schmeichel.

Bij het begin van de tentoonstelling ontvingen fans een persoonlijke Trophy Tour kaart. Deze kaart, met RFID technologie, geeft fans toegang tot multimedia content, augmented reality en prijsvragen. Alle content en informatie werd opgeslagen op een persoonlijk digitaal dashboard waar deze content veervolgens gedeeld kon worden op social media . Aan het einde van de tentoonstelling konden fans op de foto met de enige echte UEFA Champions League trophy.

Geoff Coyle, Managing Partner United State of Fans\TBWA: 'De passie van fans kan de basis zijn voor een duurzame en winstgevende relatie tussen merken en consumenten. De UEFA Champions League Trophy Tour presented by UniCredit gaat om de gedeelde passie voor voetbal. Voor de tour in 2014 hebben we de campagne ‘Get close to greatness’ ontwikkeld om de fans zo dicht mogelijk te brengen bij de bekende trophy, historische memorabilia en unieke content.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken