UPC niet langer sponsor IFFR

UPC niet langer sponsor IFFR
  • Sponsoring
  • 29 okt 2014 @ 12:14
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsorship

UPC is niet langer de hoofdsponsor van het International Film Festival Rotterdam (IFFR). Dat heeft het festival dinsdag bevestigd. Al in de zomer is besloten tot een afscheid. De beslissing staat volgens een woordvoerder van het filmfestival dan ook los van de ruzie tussen de kabelaar en scenaristen over uitbetalingen van auteursrechtvergoedingen.

UPC en het IFFR hadden andere inhoudelijke verwachtingen, laat de woordvoerder weten. Het filmfestival is niet in gevaar door het afhaken van de hoofdsponsor, aldus de woordvoerder. De UPC Publieksprijs wordt in januari vooralsnog uitgereikt als IFFR Publieksprijs. Het festival is in gesprek met andere partijen.

UPC ligt samen met de andere kabelbedrijven Ziggo en Delta in de clinch met scenario-schrijvers, acteurs en regisseurs. De kabelaars betalen een bedrag voor het uitzenden van hun werk. De overeenkomst die liep tot 2012 is echter niet meer van kracht en onderhandelingen over een nieuwe overeenkomst zijn vastgelopen. De scenaristen zeggen sindsdien niet meer betaald te worden. De achterstand zou zijn opgelopen tot 6 miljoen euro per jaar voor ruim 200 schrijvers.

UPC ontkent dat het zich bij de overweging om verder te gaan met filmsponsoring laat leiden door de protestacties. Het is een discussie die los staat van onze sponsoring, meldt UPC.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken