Andere Spelen van verzekeraar a.s.r. groot succes
- Sponsoring
- 11 nov 2014 @ 08:49
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijSponsoringSport
- 11 nov 2014 @ 08:49
- Redactie Sponsoring
De interesse van kinderen en ouders in het uitproberen van ‘andere’ sporten tijdens de Andere Spelen was zelfs groter dan verwacht. Op zondag 9 november organiseerde a.s.r. dit gratis sportevenement voor kinderen en schreven meer dan de verwachte 10 duizend deelnemers zich in om bij de Utrechtse Jaarbeurs te kunnen glow-in-the-dark sjoelen, bossaballen, onderwater hockeyen en meer.
‘We willen veel kinderen met hun ouders motiveren om zowel meer te sporten als eens een andere sport te proberen. Zoveel aanmeldingen in zo’n korte tijd hadden we niet durven dromen. Voor ons een signaal dat hier behoefte aan is. Daarom lanceren we ook de gratis Speelkaart, waarmee kinderen in hun buurt ‘andere’ sporten kunnen uitproberen’, aldus Bob Stehmann, marketing directeur van initiatiefnemer a.s.r.
GFK-onderzoek
Aanleiding voor de gratis Speelkaart was onder meer het GfK-onderzoek waaruit bleek dat een op de vijf kinderen te weinig beweegt en dat 28 procent van de ouders sport te duur vindt. Initiatiefnemer van de Andere Spelen en de Speelkaart is de verzekeraar a.s.r., die ouders, kinderen en sportverenigingen op deze manier een steuntje in de rug wil geven. De Andere Spelen is een initiatief van a.s.r. Met deze campagnes geeft de verzekeraar een steuntje in de rug aan groepen of instellingen die dat kunnen gebruiken. Bij de Andere Spelen helpt a.s.r. kinderen om meer in beweging te komen en geven we onbekende sporten een podium.
Over de Speelkaart
Vanaf dinsdag 18 november kunnen alle kinderen van Nederland tussen de 7 en 14 jaar de gratis Speelkaart aanvragen op de website van de Andere Spelen. a.s.r. wil hiermee alle kinderen in Nederland de kans geven om kennis te maken met minder bekende sporten bij hen in de buurt. Na ontvangst van de Speelkaart kunnen kinderen via de website één van de 10 gekozen andere sporten selecteren en één of meer gratis proeflessen aanvragen bij een sportvereniging. De Speelkaart is een jaar lang geldig. a.s.r. nodigt vooral meer sportbonden uit om zich bij de Speelkaart aan te sluiten; op dit moment zijn er al 18 sportbonden aangesloten.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing