BankGiro Loterij verlengt steun aan De Nieuwe Kerk Amsterdam

BankGiro Loterij verlengt steun aan De Nieuwe Kerk Amsterdam
  • Sponsoring
  • 18 nov 2014 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & Cultuur

De BankGiro Loterij, de cultuurloterij van Nederland, verlengt haar steun aan De Nieuwe Kerk Amsterdam met vijf jaar. De ondersteuning in de periode 2010 – 2014 (2,5 miljoen euro) is geëvalueerd en kreeg een positieve aanbeveling voor voortzetting.

Mede omdat De Nieuwe Kerk alle inkomsten zelf dient te genereren en zich als cultureel ondernemer relatief makkelijk weet aan te passen aan veranderende economische tijden of behoeften van het publiek, is de aanbeveling door de Raad van Commissarissen van de BankGiro Loterij overgenomen.

Volgens directeur Cathelijne Broers van De Nieuwe Kerk zijn ze zeer verheugd over de verlenging van de ondersteuning door de BankGiro Loterij en haar deelnemers. 'Dat is een belangrijke erkenning voor ons ondernemerschap, dat we de laatste jaren hebben ontwikkeld richting nieuwe, brede doelgroepen.'

Ook Judith Lingeman, hoofd Goede Doelen van de BankGiro Loterij, is te spreken over de voortzetting van de ondersteuning: 'De Nieuwe Kerk maakt met de gevarieerde tentoonstellingen kunst en cultuur aantrekkelijk voor een breed publiek. De Nieuwe Kerk wil met de tentoonstellingen de komende jaren nog beter inspelen op de behoefte van het publiek en ook een nieuw en jonger publiek trekken. Daar dragen wij graag aan bij en wij kijken dan ook uit naar de voortzetting van de samenwerking.'

De BankGiro Loterij is de cultuurloterij van Nederland. Bijna 600.000 Nederlanders spelen mee. Zij maken kans op prijzen en steunen alle vormen van cultuur in Nederland: van molens tot concerten en van festivals tot musea. De BankGiro Loterij kon dankzij haar deelnemers uit de inleg in 2013 62,5 miljoen euro bijdragen aan cultuur in Nederland. Twee derde van dat bedrag gaat naar musea, molens en monumenten, zoals het Rijksmuseum, de Hermitage Amsterdam, Vereniging de Hollandsche Molen en het Fries Museum.

Een derde gaat naar organisaties, zoals het Prins Bernhard Cultuurfonds en Stichting DOEN, die op hun beurt podiumkunsten, beeldende kunst, festivals, cultuurprojecten en concerten ondersteunen.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken