Coca-Cola roept Fifa op tot transparantie

Coca-Cola roept Fifa op tot transparantie
  • Sponsoring
  • 24 nov 2014 @ 12:35
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringWK Voetbal

Coca-Cola, sponsor van de Fifa World Cup, uit kritiek op de 'teleurstellende' wijze waarop de Fifa omgaat met het onderzoek naar corruptie bij de toewijzing van het WK aan Qatar en Rusland.

Coca-Cola is al vier decennia sponsor van de Fifa en vraagt de bond om transparantie. 'Alles dat afleidt van de missie en idealen van de Fifa World Cup is een zorg voor ons', zegt het bedrijf tegen de Engelse krant Sunday Times. 'De conflicterende visies op het onderzoek zijn teleurstellend. Het is onze verwachting dat dit snel zal worden opgelost op een transparante en efficiënte wijze.'

Fifa heeft onderzoek naar beschuldigingen tot corruptie laten verrichten. Volgens de voetbalbond blijkt uit dat onderzoek dat de keuzes voor Qatar en Rusland als de volgende twee hosts niet ter discussie staat.

De Fifa weigert tot dusver het onderzoek te openbaren en publiceerde slechts een samenvatting die openlijk kritiek kreeg van onderzoeker Michael Garcia. Een nieuwe onafhankelijke official, Domenico Scala, krijgt inzage in het rapport om de gepubliceerde samenvatting te beoordelen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken