Einde voor Profronde van Stiphout na vertrek sponsoren

Einde voor Profronde van Stiphout na vertrek sponsoren
  • Sponsoring
  • 27 nov 2014 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSport

De Profronde van Stiphout houdt op te bestaan. Nadat vijf hoofdsponsoren de relatie met het criterium hebben opgezegd, heeft de organisatie besloten een punt te zetten achter de race. 'Een zwarte dag, voor het hele bestuur', zegt John Colen van de organisatie.

De Stichting Stiphout Wielerevenementen heeft nog wel vergeefs naar nieuwe sponsoren gezocht. Ook de gemeente Helmond en hoofdsponsor Bavaria konden niet bijspringen.

'Het oplopen van met name de beveiligingskosten, in combinatie met de sponsoren die afhaken, zorgt ervoor dat we geen verantwoord deelnemersveld kunnen samenstellen', zegt voorzitter John Colen van de Stichting Stiphout Wielerevenementen tegen Omroep Brabant. 'Als we het evenement zouden laten doorgaan, zouden we enorme verliezen gaan lijden.'

Afgelopen zomer werd de vijftigste editie van de Profronde van Stiphout gevierd. Die werd gewonnen door Tourwinnaar Vincenzo Nibali.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken