FIFA: Vertrek Sony en Emirates niet door problemen bid

FIFA: Vertrek Sony en Emirates niet door problemen bid
  • Sponsoring
  • 26 nov 2014 @ 14:43
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalSponsoring

Het vertrek van sponsoren Sony en Emirates heeft niets te maken met de beschuldigingen van omkoping die rondom de keuze voor Qatar en Rusland als de komende speellanden hangen. Dat zegt Jerome Valcke, secretaris-generaal van de FIFA.

Valcke gaf toe dat het 'jaren zal duren om onze reputatie te herwinnen', schrijft Sport Business, al voegde hij daar direct aan toe dat ze bezig zijn met 'a great job'.

Emirates heeft aangegeven het aflopende sponsorcontract niet te verlengen, en Valcke zou verbaasd zijn als Sony dat wel doet. 'Zowel Sony als Emirates heeft niets te maken met de situatie waarmee we de laatste dagen geconfronteerd worden. Voetbal is nog steeds een sterk product en ik maak me geen zorgen over de financiële situatie in de toekomst.'

'Het imago van de FIFA heeft niet de bodem bereikt, maar wel een niveau waaronder wij niet will zakken. Er gebeuren zaken, er zijn zaken gebeurd, maar we doen nog steeds een hoop goede dingen. We moeten ons imago elke dag opnieuw herwinnen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken