PMU stopt sponsoring groene puntentrui in Tour
- Sponsoring
- 25 nov 2014 @ 10:17
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingSponsoring
- 25 nov 2014 @ 10:17
- Redactie Sponsoring
Het Franse wedkantoor PMU zet na 25 jaar een punt achter de sponsoring van de groene puntentrui. Tour de France-organisator ASO is al voorafgaand aan de laatste Tour hiervan op de hoogte gebracht.
'De afgelopen 25 jaar hebben we geprofiteerd van de grote zichtbaarheid die de Tour de France met zich meebrengt', citeert Wielerflits Benoît Cornu, communicatie directeur van PMU, vandaag uit L'Equipe.
Vanwege het openstellen van het wedden op internet in Frankrijk hefet PMU zijn strategie verlegd. De focus van het bedrijf ligt nu meer bij het voetbal. 'De Tour duurt maar drie weken per jaar', zegt Cornu. 'In 2010 hebben hebben we besloten om terug te keren naar het voetbal, omdat we een hoger profiel nodig hebben en om PMU te moderniseren.'
Volgens ASO hebben verschillende studies aangetoond dat de publiciteit die de groene trui genereert een rendement oplevert voor sponsoren dat 10 tot 12 keer groter is dan de sponsorkosten van €1,5 miljoen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing