PMU stopt sponsoring groene puntentrui in Tour

PMU stopt sponsoring groene puntentrui in Tour
  • Sponsoring
  • 25 nov 2014 @ 10:17
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsoring

Het Franse wedkantoor PMU zet na 25 jaar een punt achter de sponsoring van de groene puntentrui. Tour de France-organisator ASO is al voorafgaand aan de laatste Tour hiervan op de hoogte gebracht.

'De afgelopen 25 jaar hebben we geprofiteerd van de grote zichtbaarheid die de Tour de France met zich meebrengt', citeert Wielerflits Benoît Cornu, communicatie directeur van PMU, vandaag uit L'Equipe.

Vanwege het openstellen van het wedden op internet in Frankrijk hefet PMU zijn strategie verlegd. De focus van het bedrijf ligt nu meer bij het voetbal. 'De Tour duurt maar drie weken per jaar', zegt Cornu. 'In 2010 hebben hebben we besloten om terug te keren naar het voetbal, omdat we een hoger profiel nodig hebben en om PMU te moderniseren.'

Volgens ASO hebben verschillende studies aangetoond dat de publiciteit die de groene trui genereert een rendement oplevert voor sponsoren dat 10 tot 12 keer groter is dan de sponsorkosten van €1,5 miljoen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken