'Sony stopt sponsoring FIFA'

'Sony stopt sponsoring FIFA'
  • Sponsoring
  • 25 nov 2014 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringWK Voetbal

Sony stopt aan het einde van dit jaar de sponsoring van de wereldvoetbalbond FIFA. Het elektronicaconcern wil het aflopende contract niet verlengen vanwege het gebrek aan transparantie bij de bidprocedure rond de WK's van 2018 en 2022.

Dat meldt The Wall Street Journal.

Het Japanse bedrijf is een van de zes FIFA-partners, naast Adidas, Coca-Cola, Hyundai/Kia, Visa en Emirates. De laatste kondigde eerder ook aan het sponsorschap te beëindigen, Coca-Cola riep juist gisteren nog op tot transparantie.

Er is flinke kritiek op de FIFA omdat de voetbalbond onvoldoende openheid geeft over het onderzoek naar corruptie bij de keuze voor Qatar en Rusland als de organiserende landen.

Foto door Jamie McDonald/Getty Images voor Sony

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken