Spa stimuleert jeugd in Breda water te drinken

Spa stimuleert jeugd in Breda water te drinken
  • Sponsoring
  • 10 dec 2014 @ 14:18
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijPartnership

In de Bredase JOGG-wijk Heuvel werken de gemeente Breda, GGD West-Brabant en Spa Nederland de komende maanden samen om het drinken van water onder jongeren van 0-12 jaar te stimuleren. Via onderzoek brengen ze in kaart welke specifieke kansen er zijn om jongeren te helpen een gezondere leefstijl te ontwikkelen. Zo ontstaat er inzicht in de sociale omstandigheden van de kinderen en de positieve rol die scholen, sportclubs, ouders en bedrijven kunnen spelen.

Deze afspraak is onderdeel van de samenwerkingsovereenkomst die de Bredase wethouder van
Zorg, Welzijn, Onderwijs en Wijkontwikkeling, Miriam Haagh en directeur Stefan De Clercq van Spa Nederland op 10 december ondertekenen.

De samenwerking tussen Spa en JOGG Breda is onderdeel van het programma Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) en in het bijzonder de campagne ‘DrinkWater’. Deze campagne laat jongeren zien dat water drinken een gemakkelijk, aantrekkelijk en gezond alternatief is voor drankjes met veel calorieën. Naast de beschikbaarheid van water op scholen, kantines en sportvelden is inzicht in de oorzaken van overgewicht en de achterliggende motivaties voor (ongezonde) keuzes van kinderen belangrijk. Het onderzoek dat nu begint moet daarom concrete aanknopingspunten bieden voor het
ontwikkelen van bijvoorbeeld een lespakket voor scholen of campagnes die specifiek gericht zijn op groepen jongeren die extra kwetsbaar zijn voor het ontwikkelen van overgewicht.

Wethouder Miriam Haagh: ‘Als JOGG gemeente hebben wij veel aandacht voor overgewicht. Overwicht bij kinderen willen we verminderen en het liefst voorkomen. Dat doen we door kinderen te helpen om meer te bewegen en gezonder te eten. Bijvoorbeeld door het drinken van water te stimuleren en het makkelijker te maken om water te drinken, dan om een blikje cola open te trekken. Zo zijn we erg blij met de samenwerking met Spa en is er in Heuvel al eerder een watertappunt gerealiseerd. Ik realiseer me dat we een flinke klus te klaren hebben. Daarom ben ik ook blij dat we hier samen met onze partners de schouders onder zetten.’

Directeur Stefan De Clercq: ‘Voor Spa is het erg belangrijk om een bijdrage te leveren aan een gezondere leefstijl. Jongeren zijn daarbij de belangrijkste doelgroep en we zijn dan ook zeer verheugd om nu met JOGG Breda samen te kunnen werken. Met de samenwerking hopen we bij te dragen aan het nog aantrekkelijker maken van het drinken van water voor deze groep en zo belangrijke lessen te leren in de aanpak van overgewicht.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken