AB InBev en ING dubbel in de prijzen bij Belgian Sponsorship Awards

AB InBev en ING dubbel in de prijzen bij Belgian Sponsorship Awards
  • Sponsoring
  • 16 jan 2015 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportKunst & Cultuur

ING en AB InBev zijn de grote winnaars van de eerste Belgian Sponsorship Awards. AB InBev won met zijn activatie tijdens het WK voetbal de award voor Beste Sponsoring Activatie en werd daarmee bovendien verkozen tot Best of Belgium. ING won als enige sponsor in twee verschillende categorieën; sportsponsoring en kunst & cultuur.

AB InBev won de awards voor de campagne We are Ready rond de deelname van de Rode Duivels aan het WK voetbal, creatieve en prikkelende campagne die zich afspeelde voor, tijdens en na de World Cup. Met deze campagne dingt AB InBev bovendien mee in de ESA Excellence Awards.

ING won in de categorie Beste Sport Sponsoring voor de sponsoring van de Belgische voetbalbond, een ambitieus project van korte- én langetermijnstrategie, en in de categorie Beste Kunst en Cultuur Sponsoring voor Festival Favours, waar de bankiersgroep gratis faciliteiten bood aan jonge festivalgangers.

De Beste Maatschappelijke Sponsoring gaat naar Proximus voor Safer Internet, een sensibiliseringsprogramma voor kinderen over internetveiligheid. De prijs van Beste Low Budget Sponsoring werd toegekend aan Herbalife voor zijn sponsoringproject van de Rode Duivels.

'Het niveau lag erg hoog en de concurrentie was groot. De selectie van de genomineerden en de verkiezing van de winnaars was bijzonder moeilijk. We kregen vele originele inzendingen, die stuk voor stuk de kans hadden om te winnen. We hopen dat de awards een platform zullen zijn waar de beste technieken en de creativiteit die aan de basis ligt van kwaliteitssponsoring tot uiting kunnen komen', verklaart William Fenton, voorzitter van de jury van de Belgian Sponsorship Awards en lid van de Raad van Bestuur van de ESA.

Op de foto: AB InBev - Best of Belgium - overhandigd door Karen Earl, Chairman van de European Sponsorship Association (ESA)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken