Geen sponsor voor FA Cup in 2014-2015

Geen sponsor voor FA Cup in 2014-2015
  • Sponsoring
  • 8 jan 2015 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

De Engelse voetbalbond is er niet ingeslaagd een opvolger te vinden voor Budweiser, de laatste sponsor van de FA Cup. Het Amerikaanse biermerk betaalde 8 miljoen pond om de belangrijkste bekercompetitie in Engeland te sponsoren.

De Telegraph meldt dat een potentiële sponsor zich eind 2014 alsnog terugtrok. Het is onduidelijk waarom het bedrijf zich terugtrok, als ook wie het bedrijf is. De krant schrijft wel dat de Football Association het maximale uit de overeenkomst had willen halen, een lat die door Budweiser hoog is gelegd. Toch zou de voetbalbond nog maar een maand geleden overtuigd zijn dat een deal nabij was.

Mocht de FA Cup geen sponsor vinden, dan zou dit de eerste keer zijn sinds de periode 2002-2006. Ook in 2010 had de FA moeite een nieuwe sponsor te vinden, waarop energiemaatschappij E.ON toen besloot het aflopende sponsorcontract een jaar te verlengen.

Een geciteerde Engelse sportmarketeer zegt dat de FA er goed aan zou doen om het belang van de FA Cup groter te maken. De bekercompetitie sneeuwt nu onder bij de Engelse Premier League en de UEFA Champions League. Een oplossing zou zijn om ook de winnaar van de FA Cup direct in de Champions League in te laten stromen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken