Ook Paris SG vindt de weg naar Azië

Ook Paris SG vindt de weg naar Azië
  • Sponsoring
  • 20 jan 2015 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

De Franse voetbalclub Paris Saint-Germain heeft een eerste deal gesloten met een partner in Azië. De club heeft een sponsordeal gesloten met GarudaFood Group. Als onderdeel van deze overeenkomst zal het merk Super02 Sportivo de officiële waterpartner in Indonesië worden.

De club heeft de laatste jaren verschillende activiteiten voor Indonesië ontplooid. In de laatste zomer heeft PSG een toer door Azië gemaakt en deed daarbij ook Indonesië aan. De website van de club is ook in het Indonesisch te lezen. Bovendien heeft de Franse club meer dan 2 miljoen Facebook-fans in Indonesië, net zoveel als in Frankrijk zelf.

De eerste deal van PSG in Azië past in de trend van grote voetbalclubs die steeds meer belangen krijgen in Azië. Manchester United is daarin koploper. Ajax loopt in Nederland voorop.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken