Opnieuw 3 sponsoren verlaten de FIFA
- Sponsoring
- 23 jan 2015 @ 12:40
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringWK Voetbal
- 23 jan 2015 @ 12:40
- Redactie Sponsoring
Opnieuw verlaten enkele sponsoren de wereldvoetbalbond FIFA. Na Sony en Emirates eind 2014, hebben ook de bedrijven Castrol, Continental en Johnson & Johnson aangegeven dat ze vanaf heden de bond niet meer ondersteunen.
De contracten van drie sponsors, die voornamelijk tijdens het WK te zien waren, liepen eind 2014 af en zijn niet meer verlengd. Dat meldt The Daily Telegraph. De sponsoren hebben geen reden voor hun vertrek gegeven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de kritiek op de FIFA en voorzitter Blatter in het bijzonder ermee te maken heeft.
FIFA ontvangt elke vier jaar ongeveer 1 miljard pond aan sponsorinkomsten, meldt de Engelse krant. Het vertrek van de vijf sponsoren heeft daarop een flinke impact.
Continental was al sponsor vanaf 2003. Net als Sony en Emirates maakte dat bedrijf de laatste drie eindtoernooien mee. Castrol sinds 2008 sponsor van de voetbalbond. Het bedrijf dat motorolie produceert werd naamgever van de ranglijst voor Speler van het Toernooi.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing