Opnieuw 3 sponsoren verlaten de FIFA

Opnieuw 3 sponsoren verlaten de FIFA
  • Sponsoring
  • 23 jan 2015 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringWK Voetbal

Opnieuw verlaten enkele sponsoren de wereldvoetbalbond FIFA. Na Sony en Emirates eind 2014, hebben ook de bedrijven Castrol, Continental en Johnson & Johnson aangegeven dat ze vanaf heden de bond niet meer ondersteunen.

De contracten van drie sponsors, die voornamelijk tijdens het WK te zien waren, liepen eind 2014 af en zijn niet meer verlengd. Dat meldt The Daily Telegraph. De sponsoren hebben geen reden voor hun vertrek gegeven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de kritiek op de FIFA en voorzitter Blatter in het bijzonder ermee te maken heeft.

FIFA ontvangt elke vier jaar ongeveer 1 miljard pond aan sponsorinkomsten, meldt de Engelse krant. Het vertrek van de vijf sponsoren heeft daarop een flinke impact.

Continental was al sponsor vanaf 2003. Net als Sony en Emirates maakte dat bedrijf de laatste drie eindtoernooien mee. Castrol sinds 2008 sponsor van de voetbalbond. Het bedrijf dat motorolie produceert werd naamgever van de ranglijst voor Speler van het Toernooi.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken