Spieren voor Spieren maatschappelijke partner PSV
- Sponsoring
- 14 jan 2015 @ 11:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - PartnershipMaatschappijVoetbal
- 14 jan 2015 @ 11:01
- Redactie Sponsoring
PSV en Stichting Spieren voor Spieren gaan de komende jaren een intensieve samenwerking aan. De aftrap hiervan is gegeven door Toon Gerbrands tijdens de nieuwjaarsreceptie in het Philips Stadion in Eindhoven. De komende jaren zet PSV haar bekendheid in om meer aandacht te vragen voor spierziekten bij kinderen en zorgt de eredivisie club voor een glimlach op het gezicht bij deze kinderen door tal van activiteiten voor het hele gezin te organiseren.
Middels de samenwerking draagt PSV bij aan de missie van de Stichting om spierziekten bij kinderen de wereld uit te helpen. De komende jaren worden er diverse fondsenwervende acties opgezet en gaat de voetbalclub actief aandacht vragen voor het belang van meer onderzoek om deze ziekten beter te begrijpen en te kunnen behandelen. Bram de Caluwé, kind-ambassadeur van de Stichting, en Jeroen Zoet, keeper van PSV hebben een eerste Spierballen Battle gehouden om de impact van een spierziekte op sportief gebied duidelijk te maken.
Peter Fossen, Manager Operations van PSV: ‘Wij zijn heel trots een mooi initiatief als Spieren voor Spieren aan ons te mogen binden. De eerste coproductie in de vorm van een Spierballen Battle is al een feit, maar in de toekomst staat nog veel meer te gebeuren. Zo zijn de kinderen van Spieren voor Spieren voortaan elke thuiswedstrijd welkom in de Spierballenbox. PSV en haar supporters zullen zich de komende jaren vol in gaan zetten voor dit mooie doel, want elk kind verdient spierballen.’
Ook Marjolein Bolhuis-Eijsvogel, directeur Spieren voor Spieren, is erg blij met de samenwerking: ‘De koppeling is heel vanzelfsprekend. Spieren voor Spieren is ontstaan vanuit het voetbal door de spelers van het Nederlands Elftal in 1998. Sport speelt nog steeds een centrale rol onder ons motto ‘gezonde spieren voor zieke spieren’. Deze samenwerking sluit hier naadloos bij aan. Meerjarige partnerships als deze zijn voor ons belangrijk. Het geeft ons de mogelijkheid om structureel onderzoek te blijven doen naar spierziekten bij kinderen. Dat is erg belangrijk aangezien spierziekte nog steeds één van de belangrijkste doodsoorzaken is bij kinderen in Nederland.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing