Bruna nieuwe sponsor Woutertje Pieterse Prijs

Bruna nieuwe sponsor Woutertje Pieterse Prijs
  • Sponsoring
  • 3 feb 2015 @ 13:07
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

De Woutertje Pieterse Prijs is gered. Winkelketen Bruna neemt de sponsoring van de prijs over van het Lira Fonds, dat vorig jaar, na 18 jaar, de financiële ondersteuning moest opschorten wegens geldgebrek. Nu Bruna de nieuwe geldschieter is kan de 28ste uitreiking dit voorjaar gewoon doorgaan. De datum daarvoor moet nog worden bepaald.

Hans Smit, voorzitter van de stichting Woutertje Pieterse Prijs: 'Het bestuur is bijzonder blij met Bruna als nieuwe partner. Het voortbestaan van de prijs lijkt daarmee gewaarborgd en we kunnen verder met onze plannen om deze eigenzinnige jeugdliteratuurprijs meer podium te geven.'

Bruna neemt de sponsoring de komende drie jaar op zich, vertelt Algemeen Directeur Fred Zeegers. 'Wij verheugen ons over het partnerschap met de stichting Woutertje Pieterse Prijs. De prijs past goed bij de maatschappelijke verantwoordelijkheid die Bruna als marktleider in kinderboeken graag neemt. Naast deze sponsoring gaan we ook door met de organisatie van allerlei educatieve projecten.'

Nominaties
De komst van de nieuwe sponsor verandert niets aan het karakter van de prijs, al gebruikt het bestuur de gelegenheid om een langer gekoesterde wens te realiseren. De jury onder leiding van Hanneke Groenteman zal binnenkort drie tot zes boeken nomineren. Zo is er niet alleen aandacht voor de winnaar, maar ook voor andere bijzondere kinderboeken uit hetzelfde jaar.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken