ING partner tentoonstelling Late Rembrandt
- Sponsoring
- 12 feb 2015 @ 11:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - PartnershipKunst & CultuurMaatschappij
- 12 feb 2015 @ 11:09
- Redactie Sponsoring
De tentoonstelling Late Rembrandt in het Rijksmuseum opent vanmiddag om 3 uur zijn deuren. Voor het eerst zijn meer dan 100 schilderijen, tekeningen en prenten die Rembrandt in de laatste periode van zijn leven maakte in één tentoonstelling te zien. ING, communicatiepartner van de tentoonstelling, vertelt over de ondersteuning van Late Rembrandt.
Eline Overkleeft, sponsormanager Cultuur: 'ING is hoofdsponsor van het Rijksmuseum en communicatiepartner van deze tentoonstelling. Veel Nederlanders zijn klant bij ING en ING vindt het belangrijk dat iedereen die dat wil, kan genieten van wat het Rijksmuseum te bieden heeft.
ING gaat zeker op een bijzondere manier aandacht geven aan deze tentoonstelling, de wijze waarop blijft nog een verrassing. ING zal geen betaalde mediacampagne inzetten, wel zal er aandacht zijn via onze eigen communicatiemiddelen zoals via ING.nl, social media en PR. Daarnaast zullen wij ook ING-klanten en relaties ontvangen.
Cultuur is een verbindend element in onze maatschappij en is sinds jaar en dag belangrijk voor de klanten en medewerkers. ING streeft ernaar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek.
ING kiest er daarbij voor om partnerships voor de langere termijn aan te gaan. Financiële ondersteuning is daarbij heel belangrijk, maar de ondersteuning door ING beperkt zich niet tot financiële hulp alleen. ING wil haar klanten een unieke ervaring bieden en hen zo dicht mogelijk bij de kunst brengen.
ING is daarom sinds 2005 sponsor van dit toonaangevende museum. ING voelt zich als Nederlands bedrijf verbonden met het museum dat aan de hand van zijn collectie het verhaal wil vertellen over belangrijke momenten uit de Nederlandse geschiedenis en kunst.
Ook sponsort ING wereldwijd verschillende kunst- en cultuurprojecten en richt ING zich op (inter)nationaal bekende Nederlandse iconen zoals het Koninklijk Concertgebouworkest, Koninklijk Theater Carré en het Drents Museum. Met de ondersteuning van deze iconen van de Nederlandse cultuur neemt ING haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om bij te dragen aan de instandhouding en ontwikkeling van deze belangrijke iconen.'
In de eerst komende MarketingTribune verschijnt een artikel over de activaties door hoofdsponsoren van de tentoonstelling Late Rembrandt; KPN en Philips.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing