Kensington opent Blackstage-concerten van AXE

Kensington opent Blackstage-concerten van AXE
  • Sponsoring
  • 19 feb 2015 @ 17:56
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

De komende maanden organiseert Universal Music Group & Brands alle Blackstage-concerten voor AXE. Kensington geeft op 7 april in het holst van de nacht een exclusief concert in de Domtoren. De artiesten uit Utrecht zijn de eersten in de Blackstage-concertreeks.

Met ‘Less is More’ als credo worden diverse grote artiesten van Universal Music de komende maanden uitgedaagd om een nieuwe sound te laten horen op een bijzondere plek. Zo zal Kensington voor het eerst akoestisch optreden in de Dom onder begeleiding van een strijkensemble en voor slechts veertig man publiek.

Blackstage is een initiatief van AXE en daagt grote Nederlandse artiesten uit om, vanuit de gedachte ‘Less is More’, terug te gaan naar de basis van hun muziek. De concerten bieden een exclusieve en intieme akoestische setting, midden in de nacht, op een bijzondere locatie in de thuisstad van de artiest. De concertreeks is onderdeel van de hele introductiecampagne van AXE Black.

Naast de selectie van artiesten verzorgt Universal Music Group & Brands (UMG&B) ook de complete productie van de live concerten. Ten behoeve van de marketingcommunicatie van AXE ontwikkelt UMG&B verder i.s.m. regisseur Boris Booij videocontent met de artiesten, waaronder de registraties van alle Blackstage concerten.

'We zijn erg blij dat AXE ons meteen vanaf de eerste conceptfase betrokken heeft bij de hele campagne. Het werkte prettig om vanaf de start al samen met AXE en hun bureau GreyPossible aan tafel te zitten. We zijn trots om mede aan de basis te staan van een reeks concerten die de boeken in zal gaan als een zeer unieke ervaring', aldus Rens Bosma, Brand Partnerships Manager bij Universal Music Group.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken