Sponsoring Arsenal doet verkoop bij Puma stijgen

Sponsoring Arsenal doet verkoop bij Puma stijgen
  • Sponsoring
  • 19 feb 2015 @ 11:34
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

De sponsoring van Arsenal, Borussia Dortmund en Italië zorgt voor extra verkopen bij Puma over 2014. Terwijl het resultaat van het Duitse sportmerk over de gehele linie met 3,3 procent steeg, groeide de verkoop van kleding met 6,8 procent.

Puma zette in 2014 3,2 miljard dollar om, ruim een derde daarvan, 1,21 miljard euro, dankt Puma aan de verkoop van sportkleding.

De shirtverkoop was sterk in 2014, schrijft Puma in een verklaring: 'Een significante verkoopstijging werd vorig jaar behaald in het kledingsegment. Dit was deels het gevolg van de sterke verkoop van shirts en memorabilia voor het WK voetbal en van de over het algemeen sterke vraag naar teamsportproducten, met name Arsenal, Dortmund en shirts van Italië.'

De deal met Arsenal wordt geschat op een waarde van 30 miljoen euro per jaar, de grootste leveranciersovereenkomst die zowel Puma als Arsenal ooit sloot. Puma heeft daarnaast ook overeenkomsten met Borussia Dortmund, Ivoorkust en Italië, en spelers als Sergio Aguero, Cesc Fabregas, Marco Reus, Mario Balotelli en Yaya Toure.

Op de foto: Arsenal-spelers Aaron Ramsey (links) en Tomas Rosicky.

Foto: 123rf.com / Sam Aronov

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken