ABN Amro beëindigt partnership KLM Open

ABN Amro beëindigt partnership KLM Open
  • Sponsoring
  • 24 mrt 2015 @ 16:15
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • PartnershipSportmarketing

ABN Amro stopt vanaf 2016 - na negen jaar - de sponsoring van het KLM Open. De bank heeft haar sponsorportefeuille de afgelopen periode tegen het licht gehouden en gekozen voor een meer maatschappelijke sponsorrichting met de naam Partner van de Toekomst. Concreet betekent dit volgens Ernst Boekhorst, Manager Sponsoring & Events bij ABN AMRO, dat de focus komt te liggen op het ontdekken, ontwikkelen en bekronen van mensen of instellingen met een talent of ambitie.

De bank gaat dit doen binnen de domeinen Kunst & Cultuur, Educatie, Ondernemerschap en Sport. In dit laatste domein is de keuze gemaakt voor de sporten tennis, hockey en ondersteuning van de gehandicaptensport. Ook heeft de bank zich letterlijk en figuurlijk verbonden aan De Toekomst van Ajax. De bank beëindigd ook met de sponsoring van hardloopevenementen zoals de Marathon van Rotterdam en het Nederlands Cricketteam.
Boekhorst: ‘Na negen jaar is het tijd voor iets anders. Ik ben van mening dat de KLM Open altijd prima bij ons heeft gepast. Ik ben wel van mening dat een dergelijk evenement beter door meerdere bedrijven kan worden gesponsord, en niet langer exclusief door KLM, Deloitte en ABN Amro. Dat is volgens mij voor grote sponsorevents ook het concept voor de toekomst: exclusiviteit bestaat straks niet meer in sponsoring.’
Of het stoppen van de sponsoring ook te maken heeft met het ‘poenerige’ imago van KLM Open – en dus niet langer past bij een bank na de crisis in de financiële wereld– zegt hij:’Het antwoord is nee, maar ik zal niet ontkennen dat er een bepaalde perceptie bestaat bij het grote publiek over de golfsport. Echter onze klanten hebben onze betrokkenheid alle jaren in hoge mate gewaardeerd.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken