ABN Amro beëindigt partnership KLM Open
- Sponsoring
- 24 mrt 2015 @ 16:15
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- PartnershipSportmarketing
- 24 mrt 2015 @ 16:15
- Redactie MarketingTribune
ABN Amro stopt vanaf 2016 - na negen jaar - de sponsoring van het KLM Open. De bank heeft haar sponsorportefeuille de afgelopen periode tegen het licht gehouden en gekozen voor een meer maatschappelijke sponsorrichting met de naam Partner van de Toekomst. Concreet betekent dit volgens Ernst Boekhorst, Manager Sponsoring & Events bij ABN AMRO, dat de focus komt te liggen op het ontdekken, ontwikkelen en bekronen van mensen of instellingen met een talent of ambitie.
De bank gaat dit doen binnen de domeinen Kunst & Cultuur, Educatie, Ondernemerschap en Sport. In dit laatste domein is de keuze gemaakt voor de sporten tennis, hockey en ondersteuning van de gehandicaptensport. Ook heeft de bank zich letterlijk en figuurlijk verbonden aan De Toekomst van Ajax. De bank beëindigd ook met de sponsoring van hardloopevenementen zoals de Marathon van Rotterdam en het Nederlands Cricketteam.
Boekhorst: ‘Na negen jaar is het tijd voor iets anders. Ik ben van mening dat de KLM Open altijd prima bij ons heeft gepast. Ik ben wel van mening dat een dergelijk evenement beter door meerdere bedrijven kan worden gesponsord, en niet langer exclusief door KLM, Deloitte en ABN Amro. Dat is volgens mij voor grote sponsorevents ook het concept voor de toekomst: exclusiviteit bestaat straks niet meer in sponsoring.’
Of het stoppen van de sponsoring ook te maken heeft met het ‘poenerige’ imago van KLM Open – en dus niet langer past bij een bank na de crisis in de financiële wereld– zegt hij:’Het antwoord is nee, maar ik zal niet ontkennen dat er een bepaalde perceptie bestaat bij het grote publiek over de golfsport. Echter onze klanten hebben onze betrokkenheid alle jaren in hoge mate gewaardeerd.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing