Bridgestone hoofdsponsor World Solar Challenge

Bridgestone hoofdsponsor World Solar Challenge
  • Sponsoring
  • 16 mrt 2015 @ 12:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappij

Bridgestone is dit jaar, net als in 2013, hoofdsponsor van de World Solar Challenge. De World Solar Challenge is een tweejaarlijkse wedstrijd voor zonnewagens dwars door Australië. Nederlandse teams doen het vaak goed in deze wedstrijd, in zes van de twaalf edities won een Nederlandse teams in een van de klassen.

De World Solar Challenge gaat op 18 oktober van start in Darwin om 3021 kilometer en zeven dagen later te finishen in Adelaide. Sinds de race van 2007 zijn er twee klassen: de Challenger-klasse en de Adventure-klasse. In 2013 is de Cruiser-klasse ingevoerd, die bedoeld is voor meerpersoons zonneauto's. Deze auto's worden naast snelheid ook beoordeeld op energiegebruik, het aantal personen en de praktische bruikbaarheid.

Op de foto: managing director Bridgestone Australia and New Zealand Andrew Moffatt en Mark Warren van de Australian Motor Sports Board.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken