Guinness terug als sponsor van New York City St. Patrick's Day Parade

Guinness terug als sponsor van New York City St. Patrick's Day Parade
  • Sponsoring
  • 2 mrt 2015 @ 10:33
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijKunst & Cultuur

De Ierse bierbrouwer Guinness keert terug als sponsor van de New York City St. Patrick's Day Parade. Afgelopen jaar nam Guinness afstand van 's werelds grootste St. Patrick's Day Parade omdat homo's en lesbiennes niet mochten meelopen in de parade.

'Hoewel er nog meer moet worden gedaan, zijn wij blij dat de organisatoren stappen hebben gezet zodat de LGBT-gemeenschap zich kan presenteren', zegt Guinness in een verklaring in de Irish Times. 'De parade is voor Guinness een belangrijk middel om de Ierse gemeenschap te steunen. We kijken er naaruit om met miljoenen New Yorkers op 17 maart feest te vieren.'

De organisatoren staan, na de kritiek van vorig jaar, welgeteld één groep toe die zich openlijk presenteert als LGBT-groep. OUT@NBCUniversal, een werknemersclub van NBCUniversal zal onder een eigen vlag meelopen in de optocht.

Foto: Diana Robinson

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken