Meer sponsormogelijkheden tijdens Spelen voor sporters

Meer sponsormogelijkheden tijdens Spelen voor sporters
  • Sponsoring
  • 2 mrt 2015 @ 13:30
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenSponsoringSportmarketing

Sporters zullen tijdens de Olympische Spelen ook hun persoonlijke sponsoren mogen promoten, mits deze boodschappen algemeen, dus niet-Olympisch zijn. Ook mogen kledingsponsoren en andere fabrikanten met een groter logo op kleding en andere attributen aanwezig zijn tijdens de Spelen.

Het Executive Board van het IOC heeft deze wijzigingen voorgesteld. In juli zullen de wijzigingen moeten worden aangenomen, zodat deze al tijdens de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro in werking treden.

Rule 40 schrijft voor dat sporters, trainers en officials niet met naam of foto in een advertentie mag worden gebruikt tijdens de Olympische Spelen, behalve voor de officiële Olympische sponsoren. Deze regel zal worden gewijzigd, al is de precieze invulling daarvan nog onduidelijk.

In Rule 50 schrijft het IOC het oppervlak dat producenten van kleding en sportmiddelen mogen gebruiken ter identificatie. De ruimte daarvoor zal worden vergroot. De precieze invulling daarvan zal ook in juli worden bepaald.

Sporters hebben zich de laatste Zomerspelen fel uitgelaten tegen Rule 40. Met name de Amerikaanse hardloopster Dawn Harper (foto) liet zich op Twitter vaak uit tegen deze beperking voor de sporters.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken