Red Bull moet beachvolleybal een push geven

Red Bull moet beachvolleybal een push geven
  • Sponsoring
  • 9 mrt 2015 @ 16:24
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingRechtenSport

De International Volleyball Federation (FIVB) en Beach Major Company zijn een samenwerking aangegaan. Beach Major Company is een joint venture tussen Hannes Jagerhofer en Red Bull. De volleybalbond wil profiteren van de marketingexpertise van Red Bull.

De FIVB zegt in een persbericht dat dit 'ground breaking' partnerschap ervoor zal zorgen dat beachvolleybal een van de meest dynamische vormen van sportentertainment wordt. Red Bull zet haar kennis op het gebied van marketing, eventmanagement en media in om drie Major Series en de Swatch Beach Volleyball Season Final tot een succes te maken. Hannes Jagerhofer is bekend als organisator van beachvolleybalevenementen.

FIVB-president Ary S. Graça: 'Red Bull is ongeëvenaard in zijn marketingkennis. In combinatie met het Red Bull Media House en diens netwerk en kennis van contentproductie en -distributie maakt dit hen een ideale partner voor de FIVB.'

Ook maakte de FIVB bekend dat Swatch zal terugkeren als naamgevend sponsor van de Major Series beachvolleybal, een onderdeel van de FIVB World Tour.

Foto: 123RF / Winan Phanrit

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken