Toyota vanaf 2016 Olympisch TOP-sponsor

Toyota vanaf 2016 Olympisch TOP-sponsor
  • Sponsoring
  • 6 mrt 2015 @ 10:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringOlympische Spelen

Naar verwachting zal Toyota vanaf 2016 TOP-sponsor zijn van het IOC. Toyota zal dan de derde Japanse TOP-sponsor zijn, na Panasonic en Bridgestone. Het zal bovendien voor het eerst zijn dat een autofabrikant tekent als sponsor bij het IOC in plaats van bij het organiserend comité.

Dat stelt Kyodo News Agency. Volgens het Japanse persbureau zullen IOC-voorzitter Thomas Bach en Akio Toyoda, CEO bij Toyota, op 13 maart in Tokyo de overeenkomst tekenen. IOC weigerde bij het persbureau in te gaan op dit nieuws.

Bridgestone tekende nog maar enkele maanden geleden als TOP-sponsor. De interesse van Japanse bedrijven in dit sponsorschap is waarschijnlijk een gevolg van de Spelen van 2020 die in Tokyo worden gehouden. Ook is de Japanner Tsunekazu Takeda vorig jaar verkozen tot voorzitter van IOC's marketingcommissie, meldt Inside The Games.

Tot op heden was het gebruikelijk dat autofabrikanten zich verbonden als sponsor van de lokale organisatiecomitees. Zo is Nissan official sponsor van de Zomerspelen in Rio volgend jaar.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken