De Lotto draagt in 2014 iets minder af aan NOC*NSF

De Lotto draagt in 2014 iets minder af aan NOC*NSF
  • Sponsoring
  • 21 apr 2015 @ 11:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportMaatschappij

De Lotto heeft over 2014 een bedrag van 42,7 miljoen euro afgedragen aan sportkoepel NOC*NSF. Pieter van den Hoogenband, ambassadeur van de Lotto, overhandigde NOC*NSF-voorzitter André Bolhuis symbolisch een cheque van 42,7 miljoen euro ten behoeve van de sport.

Het totale resultaat van De Lotto in 2014 was 59 miljoen euro. Daarvan gaat bijna 43 miljoen naar NOC*NSF. Een jaar geleden bedroeg de bijdrage nog 43,2 miljoen. Over 2011 ontving de sportkoepel nog zelfs 59 miljoen euro.

De Lotto draagt na aftrek van prijzengeld en kosten, 100 procent van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving. Ruim 70 procent is bestemd voor NOC*NSF, het overige deel gaat naar 18 goede doelen op het gebied van cultuur, gezondheid en welzijn.

De 76 sportbonden die aangesloten zijn bij NOC*NSF krijgen uit de afdracht aan NOC*NSF een bijdrage. Zo kan elke sportbond van groot tot klein al jaren rekenen op een structurele bijdrage van De Lotto. Ook kleine en commercieel minder aantrekkelijke sporten en sporters worden hiermee ondersteund.

Pieter van den Hoogenband, ambassadeur van De Lotto: 'De Lotto is voor de Nederlandse sport van onschatbare waarde. Dat geldt zowel voor de top- als voor de breedtesport. Ik heb daar ook van geprofiteerd in mijn sportcarrière: sportaccommodaties, trainingskampen, wedstrijden, alles kost geld. Door de afdracht van De Lotto zijn deze faciliteiten beschikbaar.'

André Bolhuis, voorzitter NOC*NSF: 'Voor de sport in Nederland is De Lotto van levensbelang. Zonder de financiële bijdrage van De Lotto wordt de dagelijkse sport voor iedereen erg duur en verdwijnt Nederland uit de internationale top 10.'

Sinds de oprichting heeft De Lotto al 1,5 miljard euro afgedragen aan NOC*NSF. Het overige deel wordt aan 18 goede doelen op het gebied van cultuur, gezondheid en welzijn, zoals het Prins Bernard Cultuurfonds, de Hartstichting en het Oranje Fonds afgedragen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken