Van Lanschot introduceert nieuwe kunstprijs

Van Lanschot introduceert nieuwe kunstprijs
  • Sponsoring
  • 14 apr 2015 @ 13:47
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & CultuurMaatschappij

Van Lanschot zal dit voorjaar een nieuwe Nederlandse kunstprijs introduceren. Deze prijs wordt uitgereikt aan een hedendaagse kunstenaar die in zijn of haar werk het beste de huidige tijdgeest weet vast te leggen voor latere generaties. Deze prijs geeft de winnende kunstenaar een uniek podium in de Nederlandse kunstmarkt. Onderdeel van de prijs is een expositie tijdens PAN Amsterdam in de stand van Van Lanschot.

Van Lanschot stelt dat het van groot belang is, zeker in deze tijd, waarin informatie digitaal en dus ‘ontastbaar is’, te herkennen wat bewaard moet blijven. Daarom wil de bank aandacht besteden aan de vraag welke hedendaagse kunst onze tijdgeest het beste weerspiegelt.

Karl Guha, bestuursvoorzitter: 'Het ondersteunen van kunst is een belangrijk onderdeel van de geschiedenis en de identiteit van Van Lanschot. Als wealth manager is het essentieel om de betekenis van welvaart en welzijn voor klanten te begrijpen. Daarbij gaat het om veel meer dan alleen financiële waarde. Kunst is een belangrijke brandstof voor ons leven in emotionele en intellectuele zin. Het verrijkt ons leven, en maakt het mogelijk om ons emotioneel en intellectueel DNA over te dragen aan de volgende generatie.'

De samenstelling van de jury wordt op 15 mei aanstaande bekendgemaakt. Kandidaten dienen een band te hebben met Nederland en kunnen hun voordracht tot 1 augustus 2015 insturen. Uit alle inschrijvingen worden door de selectiecommissie 10 werken geselecteerd die het beste aan de voorwaarden voldoen. Hierna stemt het Nederlandse publiek, waarna een professionele jury de winnaar kiest.

Met de introductie van deze kunstprijs zet Van Lanschot een volgende stap in haar nieuwe sponsorbeleid, waarbij is gekozen voor het ondersteunen van kunst en cultuur. Dit beleid is in 2014 geformuleerd in het verlengde van de strategie en de positionering van Van Lanschot als gespecialiseerde en onafhankelijke wealth manager.

Van Lanschot is hoofdsponsor van PAN Amsterdam tot en met de editie van 2015. Daarnaast is Van Lanschot een 3-jarig partnership aangegaan met het Van Gogh Museum als sponsor van de nieuwe entree. Deze nieuwe entree wordt in september van dit jaar geopend.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken