'Misleid' XXImo stopt hoofdsponsoring FC Twente

'Misleid' XXImo stopt hoofdsponsoring FC Twente
  • Sponsoring
  • 10 apr 2015 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

XXImo zal de optie om het hoofdsponsorcontract met FC Twente te verlengen, definitief niet lichten. De hoofdsponsor zegt zich niet te kunnen verenigen met het beleid van de voetbalclub. XXImo, leverancier van Mobility Cards voor de zakelijke rijder, is hoofdsponsor van de Enschedese voetbalclub tot het eind van het seizoen 2014/2015.

Het bedrijf had FC Twente al in december 2014 laten weten niet onder dezelfde voorwaarden door te gaan met het sponsorschap. Er was toen wel de bereidheid te kijken naar een andere invulling, mede omdat uit door de club gepresenteerde cijfers een snel herstel te verwachten was.

Die weg is definitief afgesloten, nu is gebleken dat de clubleiding van FC Twente gedurende lange tijd een onjuiste voorstelling van zaken heeft gegeven voor wat betreft de financiële gezondheid van de club. XXImo voegt zich bij het oordeel van de Raad van Commissarissen dat er sprake is geweest van misleiding door de clubleiding. Om die reden stopt XXImo.

Patrick Bunnik, CEO van XXImo: 'Wij zijn met enthousiasme gestart met dit sponsorschap van de ambitieuze voorbeeldclub FC Twente, met een prachtig stadion, geweldige supporters, een stabiel management en een gezonde huishouding. In de eerste periode zagen we onze naamsbekendheid ook flink groeien. In de loop van ons sponsorschap is echter gebleken dat de situatie niet was zoals deze ons is voorgespiegeld. Wij moesten dat uit de krant lezen. Wij zijn dan ook teleurgesteld in de clubleiding die een verkeerde weergave van de financiële situatie en de snelheid van herstel heeft gegeven. Ons merk staat voor honderd procent betrouwbaarheid en transparantie als betaalsysteem en is op geen enkele manier meer te verenigen met de huidige situatie. We zien daarom af van verdere samenwerking. Onze keus heeft nadrukkelijk niets te maken met de tegenvallende sportieve prestaties van FC Twente.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken