Nederlands Dagblad: geen advertenties FIFA-sponsoren
- Sponsoring
- 29 mei 2015 @ 07:55
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - WK VoetbalMedia
- 29 mei 2015 @ 07:55
- Redactie Sponsoring
Het Nederlands dagblad zal geen advertenties meer plaatsen van FIFA-sponsoren, 'tot ze zijn bekeerd'. Dat zei hoofdredacteur Sjirk Kuijper donderdag tegen het NOS-Radio 1-Journaal. Kuijper wil ook in het redactiestatuut vastleggen dat de krant in 2022 geen verslag doet van het WK in Qatar.
Het toernooi in Qatar wordt een 'perverse vertoning', zegt Kuijper. Enkel over misstanden aldaar wil de krant nog verslag doen.
'De taal van het geld is de enige waar dit soort organisaties naar luisteren en dat geld komt dan weer bij ons vandaan', zei Kuijper. 'Sponsoren hebben een ongekende macht. Zij moeten die macht uitoefenen om iets ten goede te keren.'
Ook schreef Kuijper in het commentaar van het dagblad dat ook een consument een verandering kan bewerkstelligen. 'Dan moet je ook consequent zijn en als krant ook bedenken wat je kunt doen.'
Het Nederlands Dagblad is een relatief klein dagblad, met een oplage van ongeveer 20.000. De krant heeft minder advertenties dan andere dagbladen en schrijft relatief weinig over sport.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing