Telecom verdriedubbelt bedrag voor stadionrechten
- Sponsoring
- 22 mei 2015 @ 10:31
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketingMedia
- 22 mei 2015 @ 10:31
- Redactie Sponsoring
Telecombedrijven hebben blijkbaar vertrouwen in de toekomst van connected stadiums. De bedragen die zij betalen om Europese voetbalstadions hun naam te mogen geven, zijn in vier seizoenen meer dan verdriedubbeld.
Dat blijkt uit onderzoek van Repucom. Sinds het seizoen 2012-2013 zijn de investeringen van telecombedrijven in de naamrechten gestegen met 266 procent (16,2 miljoen dollar/14,5 miljoen euro). Dezelfde ontwikkeling doet zich voor bij de Amerikaanse profsporten, al is de stijging daar minder sterk: +20 procent (20 miljoen dollar/18 miljoen euro).
Glenn Lovett, president global strategy, Repucom: 'Wereldwijd zijn stadions en arenas zich aan het verbeteren met hightech internet-infrastructuur. Dit speelt zeker in de Amerikaanse profcompetities waar veel sportfaciliteiten voorzien zijn van wifi of andere mobiele verbindingen. Deze verbeteringen veranderen het volledige platform voor de fan, vooral met de implementatie van interactieve apps met exclusieve diensten.
Meer en meer telecombedrijven gebruiken overeenkomsten voor naamrechten als een middel om hun oplossing te verzekeren als een showcase. Die stijging we zien in Europa ook.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing