Telecom verdriedubbelt bedrag voor stadionrechten

Telecom verdriedubbelt bedrag voor stadionrechten
  • Sponsoring
  • 22 mei 2015 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingMedia

Telecombedrijven hebben blijkbaar vertrouwen in de toekomst van connected stadiums. De bedragen die zij betalen om Europese voetbalstadions hun naam te mogen geven, zijn in vier seizoenen meer dan verdriedubbeld.

Dat blijkt uit onderzoek van Repucom. Sinds het seizoen 2012-2013 zijn de investeringen van telecombedrijven in de naamrechten gestegen met 266 procent (16,2 miljoen dollar/14,5 miljoen euro). Dezelfde ontwikkeling doet zich voor bij de Amerikaanse profsporten, al is de stijging daar minder sterk: +20 procent (20 miljoen dollar/18 miljoen euro).

Glenn Lovett, president global strategy, Repucom: 'Wereldwijd zijn stadions en arenas zich aan het verbeteren met hightech internet-infrastructuur. Dit speelt zeker in de Amerikaanse profcompetities waar veel sportfaciliteiten voorzien zijn van wifi of andere mobiele verbindingen. Deze verbeteringen veranderen het volledige platform voor de fan, vooral met de implementatie van interactieve apps met exclusieve diensten.
Meer en meer telecombedrijven gebruiken overeenkomsten voor naamrechten als een middel om hun oplossing te verzekeren als een showcase. Die stijging we zien in Europa ook.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken