ABN Amro Cup verbonden met 'Partner van de Toekomst'

ABN Amro Cup verbonden met 'Partner van de Toekomst'
  • Sponsoring
  • 22 jun 2015 @ 17:15
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipSport

Alle twaalf mannenteams uit de hoofdklasse hockey doen van 3 tot en met 6 september 2015 mee aan de achtste editie van de ABN Amro Cup. Nieuw dit jaar is dat de meeste topteams voor de poulefase te gast zijn bij niet-hoofdklasseclubs in de regio, allen clubs waarvan de jeugdopleiding door ABN Amro gesponsord worden. Het finaleweekeinde is bij HC Rotterdam.

De ABN Amro Cup is de eerste prijs die in het nieuwe hockeyseizoen op het spel staat. In de aanloop naar de competitie strijden dit jaar alle twaalf hoofdklasseteams om de Jan Hagendijk trofee, die vorig seizoen werd gewonnen door Kampong.

Op donderdag 3 september 2015 wordt in vier poules van drie gespeeld om de plekken in de finalepoule. Voor het eerst in het bestaan van de ABN Amro Cup gebeurt dat niet alleen de hoofdklasseclubs zelf, maar ook bij hockeyclubs op een lager niveau.

De voorronden worden gespeeld bij Pinoké (Amsterdam), MOP (Vught), LOHC (Oegstgeest) en HC Naarden. Bij deze clubs wordt de jeugdopleiding door ABN Amro gesponsord. Daarmee legt ABN Amro ook een verbinding met haar maatschappelijke betrokkenheid als ‘Partner van de Toekomst’. Op 3 september zullen bij de vier clubs tal van activiteiten voor de jeugd worden georganiseerd om talenten een duwtje in de rug te geven.

Het finaleweekeinde op zaterdag 5 en zondag 6 september vindt net als vorig jaar plaats bij HC Rotterdam. Alle twaalf clubs komen zowel op zaterdag als zondag in actie. Het wedstrijdprogramma op die dagen zal worden omlijst met tal van activiteiten, zoals clinics en het ABN Amro Testcenter. Op zaterdag 5 september geeft Teun de Nooijer in het kader van ‘Partner van de Toekomst’ een inspiratiesessie voor de jeugd en ouders over talent en zijn ontwikkeling van talent tot professional. De toegang tot de ABN Amro Cup is op alle dagen gratis. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken