KPN sponsor leerstoel voor acceptatie LHBT

KPN sponsor leerstoel voor acceptatie LHBT
  • Sponsoring
  • 29 jun 2015 @ 13:57
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijPartnership

KPN wordt hoofdsponsor van een leerstoel aan de Universiteit van Leiden voor de acceptatie van lesbienne, homo, bi en transgender op de werkplek. De beoogde leerstoel is een initiatief van de Universiteit Leiden in samenwerking met Workplace Pride.

Het doel van de leerstoel is om universitair onderzoek te doen naar de acceptatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders (LHBT’ers) op de werkplek. Hiermee worden meer wetenschappelijke inzichten verkregen hoe die acceptatie op de werkplek verbeterd kan worden. Volgens Workplace Pride, een internationaal platform voor LHBT-inclusie, is deze leerstoel de eerste in zijn soort.

Janine Vos, verantwoordelijk voor HR bij KPN, is verheugd over de totstandkoming van de leerstoel: ‘Dit initiatief is een mijlpaal op het gebied van LHBT-inclusie. KPN hecht veel waarde aan diversiteit en inclusie op de werkvloer. Wij willen dat mensen zich bij ons vrij voelen om zichzelf te kunnen zijn. Met de ondersteuning van dit initiatief willen wij verder gaan en echt een bijdrage leveren aan onderzoek naar dit thema.’ KPN heeft toegezegd de leerstoel vijf jaar lang te ondersteunen.

Ondanks dat wereldwijd onderwerpen die te maken hebben met homoseksualiteit steeds meer worden besproken, zijn er nog steeds onvoldoende gegevens bekend over de acceptatie van LHBT’ers op de werkplek. Dit leidt tot ongefundeerde besluitvorming en belemmert de ontwikkeling, zowel voor werkgevers als werknemers. Er is daarom behoefte aan wetenschappelijk onderzoek, waaruit praktische richtlijnen voor werkgevers kunnen komen.

Op de foto: David Pollard van Workplace Pride, Simone Buitendijk van de Universiteit van Leiden en Ibo Metz van KPN

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken