PepsiCo nieuwe sponsor UEFA Champions League

PepsiCo nieuwe sponsor UEFA Champions League
  • Sponsoring
  • 10 jun 2015 @ 13:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketing

PepsiCo's wereldwijde 'flagship'-merken Lay's, Gatorade en Pepsi MAX zullen vanaf 1 juli fungeren als sponsor van de UEFA Champions League. Daarnaast zal PepsiCo ook de merken Doritos, Lipton en 7UP in het sponsorprogramma opnemen.

Ramon Laguarta, PepsiCo Europe CEO: ‘De aankondiging van vandaag brengt PepsiCo's langdurige relatie met de fantastische voetbalsport naar een ander niveau. De UEFA Champions League is zonder twijfel één van de meest prestigieuze voetbalcompetities in de wereld, en met meer dan één miljard voetbalfans die elk seizoen naar de wedstrijden kijken, biedt dit nieuwe partnerschap ongekende mogelijkheden voor beide partijen. Voetbal is onze passie en we kunnen niet wachten om die passie met de UEFA Champions League fans in Europa en over de hele wereld te delen.’

In een reactie op de overeenkomst zegt Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director: ‘We zijn verheugd PepsiCo te verwelkomen als een officiële partner van de UEFA Champions League. PepsiCo is een echt wereldwijde partner en we kijken er naar uit om nauw samen te werken om fans over de hele wereld te engageren met innovatieve marketingactivaties, waarbij we ook profiteren van PepsiCo's uitgebreide ervaring op entertainmentgebied om hets UEFA Champions League merk verder uit te bouwen.’

De finale van de UEFA Champions League is 's werelds best bekeken jaarlijkse sportevenement. De finale van afgelopen zaterdag 6 juni werd uitgezonden in meer dan 200 landen, met een bereik van zo'n 400 miljoen kijkers en een gemiddeld aantal van 180 miljoen mensen dat de wedstrijd live volgde.

Het seizoen, van de Play-Offs tot aan de Final, bestrijkt 17 wedstrijdweken met in totaal 145 wedstrijden. De competitie zorgt voor meer dan 110.000 uur aan tv-inhoud gedurende het seizoen met een regionaal en globaal kijkerspubliek van circa 1,1 miljard unieke kijkers die de wedstrijden wereldwijd live volgen.

PepsiCo werkt al samen met andere sportbonden als de Amerikaanse National Basketball Association (NBA), National Football League (NFL), National Hockey League (NHL) en Major League Baseball (MLB).
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken