Schouten & Nelissen ondersteunt ontwikkeling organisatie FC Den Bosch

Schouten & Nelissen ondersteunt ontwikkeling organisatie FC Den Bosch
  • Sponsoring
  • 23 jun 2015 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipVoetbalSponsoring

Schouten & Nelissen en Digital United hebben een meerjarige overeenkomst met FC Den Bosch gesloten om de organisatie van FC Den Bosch te versterken. De sponsoring gaat om inhoudelijke ondersteuning door Schouten & Nelissen en Digital United om de mensen die werken bij FC Den Bosch en daarmee de organisatie structureel te ontwikkelen.

De jarenlange binding met de club vanuit Schouten & Nelissen en Digital United, de ambitie van FC Den Bosch om weer hogerop te komen en het inzicht dat FC Den Bosch het met alleen extra geld niet gaat redden, heeft de organisaties doen besluiten om de banden met de club aan te halen en een inhoudelijke bijdrage te leveren.

Jos van Kessel, CEO van Schouten & Nelissen: ‘Bij het sponsoren van initiatieven willen we een inhoudelijke bijdrage leveren vanuit onze missie: Schouten & Nelissen is ervan overtuigd dat door mensen beter te maken, organisaties beter en succesvoller worden. We ondersteunen medewerkers en organisaties in het versterken van de competenties (soft skills) en verbeteren van de prestaties. In de Volvo Ocean Race levert Schouten & Nelissen de officiële coach aan Team Brunel. Vooral deze succesvolle ervaring heeft onze visie op deze manier van sponsoring versterkt. Daarom gaan wij in de sponsoring van FC Den Bosch ook op deze inhoudelijke wijze te werk.
Om de organisatie beter en succesvoller te maken, gaan we medewerkers bij FC Den Bosch ondersteunen in de ontwikkeling van vaardigheden met coaching en training. Schouten & Nelissen wordt hiermee Learning & Development partner van FC Den Bosch.’

De eerste stappen die worden gezet zijn de aanstelling van een nieuwe algemeen Directeur en de terugkeer van Paul Beekmans. Het komende seizoen zal hij als speler en medewerker van FC Den Bosch in dienst treden. Beekmans wil zijn carrière voortzetten bij FC Den Bosch op commercieel vlak. Hiervoor zal hij opleidingen volgen. Schouten & Nelissen zal hem coachen en begeleiden in deze overgang. Ook de bedrijven die onder Digital United vallen (voorheen Lectric Groep), zullen de komende jaren hun inhoudelijke kennis en expertise inzetten om FC Den Bosch te ondersteunen op online en marketinggebied.

Maarten de Gruyter, voorzitter van de Raad van Commissarissen bij FC Den Bosch: ‘Wij zijn erg verheugd met deze samenwerking. Schouten & Nelissen maakt het hiermee mogelijk dat we weer een Algemeen Directeur kunnen aanstellen. Schouten & Nelissen en Digital United hebben vertrouwen in de mogelijkheden van de club. Er wordt gewerkt aan een betere, ambitieuze club die de komende jaren gaat voor een steeds betere klassering, met als doel om uiteindelijk weer structureel mee te doen aan de nacompetitie. Wij zijn blij dat we met deze sponsorovereenkomst partijen hebben weten te binden die FC Den Bosch willen ondersteunen om stap voor stap te bouwen aan een betere organisatie.’

Schouten & Nelissen bekende van FC Den Bosch
Schouten & Nelissen en de familie Schouten zijn geen onbekenden van FC Den Bosch. Schouten & Nelissen oprichter Jan Schouten was zelf voorzitter van FC Den Bosch (van 1995-2000) en sponsorde jarenlang. Hij is nog altijd erevoorzitter.

Jan Hein Schouten, CEO Digital United: ‘We vinden het tijd om de banden aan te halen met FC Den Bosch om de organisatie te versterken. We hebben de sponsoring altijd ingezet vanuit een maatschappelijk oogpunt. Vanuit regionaal opzicht, om de verbinding te zoeken met het publiek in de regio zoals supporters, bedrijfsleven en overheden en om een maatschappelijke bijdrage te leveren, aangezien voetbal een breed gedragen sport is.’ 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken