Voetbalbeker van België wordt Croky Cup

Voetbalbeker van België wordt Croky Cup
  • Sponsoring
  • 25 jun 2015 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

Vanaf het komende seizoen draagt de Belgische voetbalbekercompetitie de naam Croky Cup. Croky en de Belgische voetbalbond KBVB zijn een overeenkomst van drie jaar overeengekomen.

Croky en de KBVB zijn geen onbekenden voor elkaar. Het chipsmerk was in het verleden al partner van de KBVB (1995-2001) en in 2013 gingen beide partijen opnieuw samen in zee. Croky werd één van de geprefereerde partners van de Rode Duivels. Toen de voetbalbond op zoek ging naar een nieuwe naampartner voor de Beker van België vonden beide partijen mekaar dan ook snel.

Croky viert in 2016 zijn vijftigste verjaardag en wil met dit partnership de ambitie onderstrepen om te bouwen aan de groei van dit Belgische merk.

Jan Claes, Directeur Croky bij Roger&Roger: 'Voetbal maakt deel uit van ons DNA. Het verbindt mensen. Denk maar aan de familiale sfeer in de vele voetbalkantines die ons land telt of het gezellige en vriendschappelijke karakter van samen voetbal kijken. Of dat nu thuis in de zetel of in het stadion is. Het is die gezellige en vriendschappelijke sfeer die wij ook met ons merk willen nastreven.'

Filip Van Doorslaer (Director Marketing KBVB): 'Met Croky als naampartner voor de komende drie seizoenen is de KBVB blij dat het andermaal een sterk Belgisch merk kan koppelen aan één van haar competities. Het partnership met Croky rond de Croky Cup zal de bekercompetitie een nieuwe dynamiek geven. Dankzij Croky zal deze ook geactiveerd worden via hun kanalen in de retail.'

Komend seizoen wordt voor de 61e keer om de Belgische beker gespeeld. 294 clubs nemen deel aan de Croky Cup. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken