KPN neemt sponsoring The Pickup over van Hi

KPN neemt sponsoring The Pickup over van Hi
  • Sponsoring
  • 13 jul 2015 @ 13:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

Afgelopen jaar was ‘Hi The Pickup’ een groot succes met meer dan 3 miljoen views op YouTube. Vanwege de goede resultaten heeft KPN de samenwerking met Universal Music Group & Brands en Top Notch verlengd. KPN neemt de partnership van Hi over en komt met een nieuw seizoen van ‘The Pickup’ bestaande uit 8 nieuwe episodes.

De komende maanden stappen aansprekende en soms verrassende combinaties van artiesten in bij chauffeur Braz, het nieuwe gezicht van The Pickup. In de welbekende Amerikaanse Chevy Suburban maakt elke drie weken een nieuwe combinatie van artiesten een nieuwe track op de beat van een van dé producers van dit moment, om deze vervolgens in de oldtimer te laten horen. De track wordt in de auto opgenomen voor de videoserie. De studioversie verschijnt, op dezelfde dag als de video, exclusief in Spotify.

In de eerste aflevering van het tweede seizoen van The Pickup stapt Fresku bij Braz in de wagen. Zij kozen voor hun sessie een beat van hun vriend Teemong. De aflevering is vanaf vandaag te bekijken op www.musicstate.nl/the-pickup.

KPN zorgt ervoor dat jongeren hun nieuwe favoriete tracks en videoclips overal kunnen ontdekken. Streaming biedt de mogelijkheid om audio en videocontent zonder gedoe op je mobiel te checken. Met The Pickup biedt KPN artiesten de mogelijkheid om nieuwe muziek te releasen en jong talent een platform te bieden. Zo was The Pickup er vorig jaar al vroeg bij met artiesten als Kenny B, Lil Kleine & Ronnie Flex, die inmiddels een nummer 1 hit gescoord hebben.

Concept & creatie van The Pickup is gedaan door het creatieve loket van Universal Music (Universal Music Group & Brands) in samenwerking met Top Notch.

'Vorig jaar hebben we laten zien dat we de doelgroep aanspreken met aantrekkelijke content en daarmee een enorm bereik genereren voor onze partner. We zijn er trots op dat we een tweede seizoen gaan maken van The Pickup voor KPN', aldus Rens Bosma, Brand Partnerships Manager bij Universal Music.

The Pickup heeft meer dan 3 miljoen views op YouTube gegenereerd met een gemiddelde kijktijd van 3:12 minuten per episode, wat neerkomt op een totale kijktijd van meer dan 12 jaar. Daarnaast zijn de tracks meer dan 2,2 miljoen keer gestreamd op Spotify en heeft het project 100.000 unieke bezoekers naar hi.nl opgeleverd. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken