MTN stopt sponsoring van Afrikaans wielerteam

MTN stopt sponsoring van Afrikaans wielerteam
  • Sponsoring
  • 30 jul 2015 @ 09:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSport

Telecombedrijf MTN trekt zich terug als sponsor van wielerploeg MTN-Qhubeka. De mededeling komt na een succesvolle Tour de France, waarin de eerste Afrikaanse ploeg ooit in de Tour mooie resultaten boekte. MTN-Qhubeka maakte zijn wildcard voor de Tour meer dan waar. De Eritreër Daniel Teklehaimanot droeg enkele dagen de bolletjestrui, de Brit Steve Cummings won een etappe en de Belg Serge Pauwels eindigde op de 13de plek in het eindklassement.

In Zuid-Afrikaanse media maakte MTN bekend te stoppen als sponsor. ‘Sinds 2013 hebben we 100 miljoen rand (ruim 7 miljoen euro) in de wielerploeg geïnvesteerd. Gezien de moeilijke omstandigheden in de telecommunicatiebranche, hebben we een aantal zaken moeten herzien, waaronder het sponsorschap van de wielerploeg. We hebben niet het idee dat we onze investeringen terugverdienen', verklaart MTN-directeur Chris Maroleng.

Reactie ploegbaas
Ploegbaas Doug Ryder reageerde verrast op het nieuws, maar weet dat de toekomst van het wielerteam gewaarborgd is. ‘We hebben meerdere opties om te groeien. Er is veel interesse in ons team, zoals u zich ongetwijfeld kunt voorstellen. De toekomst ziet er geweldig uit. We hebben geen probleem.' Sprinter Theo Bos rijdt bij MTN-Qhubeka, maar werd niet geselecteerd voor de Tour. Michel Cornelisse werkt als ploegleider bij MTN. (Bron: De Volkskrant)
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken