Nieuw wielerconcept: Red Bull Kop over Kop

Nieuw wielerconcept: Red Bull Kop over Kop
  • Sponsoring
  • 14 jul 2015 @ 11:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSport

Red Bull daagt wielrenners uit voor het nieuwe wielerconcept: Red Bull Kop over Kop. Een tactisch ploegenspel waarbij sprinters en stoempers elkaar nodig hebben om in een ploegentijdrit 100 kilometer kop over kop te rijden. De wedstrijd wordt gereden op een afgesloten parcours en vindt plaats op zondag 11 oktober in Roden (Drenthe).

Het evenement wordt georganiseerd door The Organizing Connection, dat vorig jaar ook al het WK BMX in Rotterdam organiseerde. Ook het Papendal Bike Event wordt door The Organizing Connection georganiseerd.

Nieuw aan Red Bull Kop over Kop is de opbouw van de rit. Een team bestaat uit vijf renners, die tegelijkertijd moeten finishen. De rit start echter niet met vijf renners, maar met één. Gedurende de 100 km voegen zich – na 15, 35, 65 en 85 km – nog vier renners bij de eerste renner.

Het gaat bij Red Bull Kop over Kop dus om een combinatie van uithoudingsvermogen, samenwerking en tactisch ploegenspel. Ieder team bepaalt vooraf wie welke afstand fietst. De ideale ploeg heeft vijf verschillende type renners, ieder in een andere rol.

Red Bull Kop over Kop vindt plaats op zondag 11 oktober en start in Roden (Drenthe). De wedstrijd wordt gereden op een afgesloten parcours van 50 kilometer (2 ronden). Het is voor iedere wielerliefhebber mogelijk om deel te nemen aan deze unieke tijdrit.  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken